Pogovarjali smo se z mag. Janezom Rebcem, predsednikom uprave Pivke perutninarstvo in direktorjem Delamarisa o katerem je tudi tekla beseda.
Pivka perutninarstvo je konec leta 2009 z dokončno poravnavo kupnine v višini 4,5 milijona evrov postalo edini lastnik Delamarisa iz Izole, z novim lastnikom pa so dobili tudi novega direktorja, mag. Janeza Rebca.
Ali lahko za začetek predstavite pet vaših nagrajenih izdelkov linije ribjih solat Delamaris za katere ste, kar zadeva inovativnost v skupini konzerviranih živil, pred časom dobili nagrado Instituta za nutricionistiko?
Res je, nagrada za inovativnost nas je razveselila. Linija ribjih solat Delamaris je delo našega razvoja in proizvodnje. Predstavlja priročne obroke, ki lajšajo vključevanje rib v prehrano. Linijo sestavlja pet izdelkov: losos Vital z bulgurjem, tuna Active s kvinojo in lečo, tuna Garden s fižolom in čičeriko, tuna Mexicana s fižolom in koruzo ter orada Mediterana z rdečim rižem. Smo prvi, ki predstavljamo orado in losos v konzervi. Uporabili smo tudi različne stročnice in žitarice.
Kako pomembne so ribje solate kot polnovreden obrok za uporabnika in kaj pomeni oglaševanje, da so vaši izdelki brez konzervansov in aditivov. Mar to ne pomeni, da se s tem krajša tudi čas uporabe?
Nove ribje solate so prav tako naraven vir beljakovin, odlikuje jih visoka vsebnost rib ter bogate kombinacije z različnimi žiti, stročnicami in zelenjavo. Predstavljajo enostavno izbiro za malico na poti ali obrok v naravi, ob športni aktivnosti. Izdelki so novost, zato jih predstavljamo tudi preko različnih medijev. Želimo si, da bi jih spoznali in poskusili vsi, ki iščejo polnovreden, okusen in praktičen obrok. Sicer so vsi naši ribji izdelki brez konzervansov, saj trajnost omogoča hermetično zaprtje pločevinke in sterilizacija. Ne uporabljamo niti ojačevalcev okusa in barvil ampak le kakovostne sestavine, zelenjavo in začimbe. Naravni okusi so najboljši. To je bila in bo tudi v prihodnje naša strategija.
Kot podjetje imate za seboj bogato zgodovino, dolgo 140 let. V tem čas ste postali sinonim za konzervirane jedi. Kako bi na kratko opisali tako dolgo pot?
Res je. Podjetje ima že več kot 140 let tradicije. Ustanovili so ga Francozi. Kmalu preide v anglo-avstrijsko last in že pred letom 1900 dosega velike uspele. Že od samega začetka se podjetje predstavlja na svetovnih sejmih, dobiva priznanja in nagrade, ohranja dobre stike z zastopniki in odjemalci. Podjetje postane tudi glavni dobavitelj cesarske vojske. Poleg rib so konzervirali tudi slive, grah, fižol, meso in paradižnike ter solili in marinirali ribe. Svoje proizvode je tovarna izvažala po vsej Evropi, v Rusijo, na Bližnji vzhod in Ameriko. V tem obdobju dosegajo vrh proizvodnje s 45 milijoni proizvedenimi kosi izdelkov. Danes jih proizvedemo pol manj. Težave so nastopile s prvo svetovno vojno, ko je bil prepovedan ulov in ni bilo delovne sile. Po vojni so tovarno kupili Italijani, jo posodobili z novimi stroji in elektrifikacijo ampak kmalu je nastopila druga svetovna vojna ter nov razvoj. Ta je prinesla novo težavno obdobje, čemur sledijo leta številnih preoblikovanj.
Kaj se vam zdi v razvoju podjetja najbolj pomembno?
Kar je bistveno je to, da je bilo v vseh letih v Delamarisu izredno veliko poudarka na kakovosti izdelkov in odličnih okusih. Pivka perutninarstvo je kupila podjetje v letu 2009. Potrebno je bilo celovite prenove. Videli smo velik potencial, ki ga podjetje prinaša. Proizvodnjo smo preselili v novozgrajen sodoben obrat. Naša želja je bila, da ohranimo dejavnost, okrepimo blagovno znamko Delamaris in nadaljujemo delo.
Imate tudi svoj razvojni oddelek in stalno ponujate trgu nove izdelke kar verjetno ni lahko. Ali lahko opišete postopek nastajanja določenega izdelka?
Ideje in priložnosti pridobivamo iz različnih virov in tu gre za spremljanje trendov, konkurence, priložnosti itd. Imamo narejen razvojni plan za naslednje tri leta, ta se po potrebi prilagaja. Vsako leto določimo načrt razvoja, vse vodimo projektno. V izhodišču opredelimo karakteristike in funkcionalnosti proizvoda, obliko pakiranja: primarno, sekundarno embalažo, ciljne trge, količine, cene, naloge in časovnico. Razvoj novih in izboljšave obstoječih izdelkov in procesov so naloge ekipe tehnologov in marketinga, odvisno od kompleksnosti novosti se v proces vključi tudi ostale sodelavce.
Kaj je skrivnost receptov in kako poteka proces nastajanja izdelka?
Držimo se osnovnega načela Delamarisa in visoke kakovosti izdelkov, saj morajo biti surovine v izdelkih brez obdelave in brez nepotrebnih dodatkov. Vse mora v pripravljeno v skladu z zakonodajo in pravilniki, a hkrati tudi edinstveno, naravno, brez konzervansov in drugih aditivov. Ko je receptura potrjena, se pripravi produktni design, sodelujemo z domačimi komunikacijskimi agencijami in poskrbimo, da je embalaža privlačna, zapomnljiva in spodbudi k nakupu. Razvoj poteka premišljeno, na osnovi internih znanj in izkušenj, vse večje novosti preizkušamo tudi pri ciljnih potrošnikih. Pred prvo redno proizvodnjo se odločimo o tehnologiji in procesu, nabavi surovine, pripravimo načrt nadzora kakovosti in sledita testna in nulta proizvodnja. Ko imamo izdelek v rokah, gre na trg in steče distribucija do trgovin, vse večje novosti pa tudi marketinško podpremo s promocijami in oglaševanjem.
Kdaj vam je bilo kot podjetju najtežje, kako ste delovali v času korone in ali je bilo mogoče drugače kot sicer?
Prvi izziv Delamarisa je bil takoj po njegovi pridružitvi, ko je bilo potrebno zagotoviti ustrezne prostore. Delamaris je deloval v najetih prostorih, ki so bili potrebni prenove. Takoj smo pričeli z iskanjem zemljišča, pripravo načrtov. Tudi v času gradnje je bilo potrebno rešiti kar nekaj izzivov, da bi bila stavba kar najbolj optimalna, da bi omogočala razvoj in dobro počutje zaposlenih. V času korone smo vse preventivne ukrepe, ki so v živilski industriji tudi sicer na visokem nivoju, še okrepili. Posebnih težav zaradi izostankov nismo imeli, ravno obratno. Povpraševanje po konzervah se je povečalo doma, še več pa iz tujine.
Koliko različnih izdelkov proizvajate in kateri gredo najbolj v prodajo?
Proizvajamo več kot 50 različnih ribjih in več kot 20 mesnih izdelkov v konzervi. Govorimo o različnih izdelkih oz recepturah za lastno znamko in trgovske blagovne znamke doma in po svetu. V ponudbi so še različice določenih proizvodov z manjšo oz večjo gramaturo, "multipack-i". V Delamarisu smo znani kot specialisti za skušo in tako se lahko pohvalimo, da so najbolj prodajani izdelki ravno naše skuše z zelenjavo in skuša fileti. V Sloveniji je Izola brand 125g najbolj prodajan izdelek na trgu ribje konzerve, ponosni smo, da je že dolga leta tudi v Avstriji skuša Provencale 125g ravno tako top proizvod na trgu. Odlično se prodajajo tudi skuše z zelenjavo Weekend, Pikant, Picnic, fileti skuše mediteran ter sardine in pašteta.
Vaša znana turistična pašteta je nekaj posebnega.
Da. Izpostaviti moramo legendarno turistično pašteto, izdelek ki je priljubljen med različnimi generacijami doma in na trgih bivše skupne države. V kategoriji namazov in paštet je naša turistična pašteta 95g v Sloveniji med top 5 proizvodi. (vir: Nielsen 2022, količinska prodaja v kos).
Še beseda o kaki novosti iz Delamarisa?
Večja novost v ponudbi Delamarisa je nova linija ribjih solat 170g, v Sloveniji smo lansirali 5 odličnih izdelkov v novem pakiranju, ki predstavljajo polnovreden in okusen obrok. Kupce prepriča visok delež ribe in izjemen okus, odlične odzive dobivamo za edinstveni ribji solati z orado in lososom, dobro so sprejete tudi vse tri tunine solate.
Na katerih trgih ste prisotni, kakšna je konkurenca in ali lahko za konec poveste kaki so načrti za prihodnost?
Polovico prodaje naredimo na domačem trgu, polovico v tujini. Delamaris je od nekdaj izvozno orientirano podjetje. Prodajamo na več kot 28 trgov, naši izdelki so na policah sosednjih držav. Naš največji izvozni trg je Avstrija, sledita Hrvaška in BiH, veliko prodamo tudi v Avstraliji in ZDA, kjer smo prisotni že več desetletij. Konkurenca je močna, velik del police je namenjen izdelkom multinacionalk. Zato pri vsakem oblikovanju nove ponudbe ali vstopu na trg poiščemo konkurenčne prednosti in dobro določimo ciljno pozicioniranje. Na domačem in obstoječih trgih v tujini vlagamo v krepitev položaja znamke. Aktivno iščemo priložnosti in generiramo rast prodaje na novih tujih trgih. Na nove trge vstopamo preko distributerjev, z ožjo ponudbo, primarno s skušo z zelenjavo in fileti. Pozicioniramo se kot specialisti za skušo, dvigamo raven ponudbe v tem segmentu, izobražujemo potrošnike o prednosti skuše in jim pokažemo, da v naših ribjih dobrotah dobijo izjemno okusno in zdravo malico oz. "snack" za vsak dan. Naš cilj je tudi, da ostanemo prva izbira v segmentu skuš in smo prepoznani kot premium proizvajalec skuše v konzervi.
Poleg znane prodajalne v Izoli ima Delamaris od leta 2020 odprto tudi spletno trgovino. Prednost te je, da izdelke dostavijo na dom, po vsej Sloveniji, dostava je brezplačna ob nakupu nad 50 eur.
Vir: https://instore.si/sl/article/83923/janez-rebec-povprasevanje-po-konzervah-se-je-med-korono-povecalo
Več iz podjetja Delamaris
Odprtje muzejskega kotička Delamaris v sodelovanju s Pokrajinskim muzejem Koper
17. oktobra 2024
V letošnjem letu družba Delamaris obeležuje 145 let tradicije in 10 let novega obrata za konzervirane izdelke na Kalu. Delamaris je že 15 let del skupine Pivka - Delamaris, ki ...
Donacija konzerv za Bosno in Hercegovino po naravni nesreči
11. oktobra 2024
V duhu solidarnosti in skupne odgovornosti smo se kot podjetje ponovno odločili prispevati k pomoči tistim, ki se soočajo z naravnimi nesrečami. "Zavedamo se, da so težki časi za mnoge, ...
Dan odprtih vrat presegel pričakovanja
3. oktobra 2024
V nedeljo, 29. septembra, smo odprli vrata našega obrata in obiskovalcem predstavili naše standarde in procese. Dogodek je presegel pričakovanja, saj nas je obiskalo veliko število obiskovalcev, vključno z družinami ...