HRIBJI IZLET: JETERBENK

Delamaris v sodelovanju s Planinsko zvezo Slovenije tokrat vabi na hribji izlet na Jeterbenk. Osupljivi razgledi proti Gorenjski in Ljubljanski kotlini ponujajo izjemen pohod za vse raziskovalce in zgodovinarje, pohodnike ter ljubitelje narave.

Poglejte opis poti in ne pozabite na odlične ribje solate za na pot, saj na tem vrhu ni planinske koče.

Spremljate nas tudi na  Facebook Delamaris ali Instagram Delamaris #ribezavribe

Jeterbenk, 774 m (46,102423 °N, 14,387144 °E)

Jeterbenk je 774 metrov visok hrib, ki se nahaja med Slavkovim domom na Golem Brdu in priljubljenim izletniškim ciljem, Sv. Katarino nad Ljubljano, torej na skrajnem vzhodnem delu Polhograjskega gorovja. Na vrhu, od koder se odpira lep razgled proti Gorenjski in Ljubljanski kotlini,  se nahaja velik križ z vpisno skrinjico in žigom. Poraščena, precej osamljena vzpetina ima zelo zanimivo zgodovino, in njo povezanimi zgodbami in legendami. Na vrhu je v 12. stoletju stal stolp, ki ga je imela v lasti rodbina Hertenberg, ki naj bi bili trdi, kruti in trdosrčni roparski vitezi. Od tu tudi ime Hart Berg – trda gora. Zanimiva arheološka najdišča so lepo zapisana na informativnih tablah ob Poti roparskih vitezov. Ta se začne in konča v Preski pri Medvodah, poleg Jetrbenka pa obišče še nekaj drugih okoliških vrhov in vasi.

Zahtevnost: Lahka planinska pot

Oprema: Običajna planinska oprema

Višinska razlika: 343 m

Izhodišče: Žlebe pri Medvodah(431 m)

Zemljevid: Ljubljana in okolica, PZS, 1: 50.000,

Čas vzpona: 1 ura

Vzpon: Z izhodišča nas markacija in puščica usmerita na cestico južno proti lepo vidni cerkvi sv. Marjete, 491 m. Na manjšem križišču stopimo na kolovoz, ki nas v širokem desnem ovinku čez travnik višje pripelje k cerkvi, ob kateri je nekaj klop in miz. Od cerkve nadaljujemo po široki poti naprej, ki nas kmalu pripelje na razpotje poti, kjer nadaljujemo po desni poti v smeri Katarine po širokem poraščenem hribu pod grebenom. Široka pot v nadaljevanju kmalu preide v ožjo in na razpotju nadaljujemo po levi zgornji poti (obe poti se višje združita), ki se začne strmeje vzpenjati. Pot nas pripelje iz gozda na večjo jaso, od koder imamo lep razgled na vzhod, na cerkev Sv. Jakoba. Naprej se pot priključi slabši gozdni cesti, ki nas pripelje do razglednega prevala s pomembnim razpotjem: Katarina (desno) in Jeterbenk (levo). Od tu se nam odpre pogled na južni del Ljubljanske kotline proti Vrhniki, Barju ... Tu nadaljujemo ostro levo in se mimo kapelice zložno vzpenjamo do vršnega pobočja gore. Po sedelcu pod vrhom še nekaj strmih metrov na levo in že smo pri visokem križu na vrhu Jeterbenka. Na vzhodu vidimo Medvode, Šmarno goro in naprej Krvavec, na severozahodu pa že omenjeni sv. Jakob.

Sestop: Sestopimo po isti poti ali krožni poti mimo cerkvice sv. Jakoba na Petelincu.

Foto: Katarina Kotnik

Vir: Po poteh ljudskih pripovedi: izleti ob bregovih Save: družinski izletniški vodnik, Planinska založba Slovenije, 2021, avtorja: Dušica Kunaver, Irena Mušič Habjan

RIBE ZA V HRIBE

Delamaris skuša Balance

Ribja solata Skuša Balance je edinstvena. Prva tovrstna na trgu. To je prava ribja poslastica z izbrano skušo, okusno zelenjavo in žiti. Bogat okus dopolnijo korenček in sladka rdeča paprika, fižol, leča ter pira. Solato popestrita sušen paradižnik in pinjole, ki sta priljubljeni sestavini sredozemske kuhinje. Skuša Balance je naravni vir beljakovin in omega 3 maščobnih kislin. Je okusen in uravnotežen obrok, zato nosi ime „Balance“.

NASVET ZA VARNO POT

Poskrbimo za primerno opremo: Bistveni so kakovostni planinski čevlji,  sončna očala, sončna krema, prvo pomoč in zadostna količina brezalkoholnega napitka ter visokoenergijska hrane,  topla oblačila, v visokogorje vzemimo kapo in rokavice ter naglavno svetilko. Na planinskih poteh, ki so izpostavljena možnosti padajočega kamenja ali trka z glavo v skalo, si obvezno nadenimo čelado. Uporabo čelade svetujemo tudi pri vzponih in sestopih na poteh, ki so speljane po meliščih, saj bo v primeru padca glava primerno zaščitena.

Poglej še več nasvetov za varno pot v hribe v poletnem času, ki jih je za nas pripravila Planinska zveza Slovenije: KLIKNI TU.

Ti je bil članek všeč? Deli ga s prijatelji!