Primorska se predstavlja v središču slovenske prestolnice

18 september 2015

Predstavitev z degustacijami dobrot primorskih živilskih podjetij v Ljubljani bo postala tradicionalna prireditev

Ljubljana, 18. september – Danes v centru Ljubljane diši po primorskih jedeh. V tednu, ko praznujemo dan vrnitve Primorske k matični domovini, so v starem mestnem jedru prvo tovrstno prireditev organizirala primorska živilska podjetja ob podpori Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij GZS in pod pokroviteljstvom Mestne občine Ljubljana.

Primorski krožnik je poln temperamenta. Hrana je preprosta, a zelo raznovrstna in okusna, zato sodi v vrh kulinarike. Primorska kuhinja ima sicer mnoge posebnosti, v Istri, na Vipavskem in Krasu, na Idrijskem, v Posočju, Goriških Brdih, na Tolminskem ter v Brkinih. Vse pa povezujejo velika strast do lahke, a zelo dobre hrane, okusi začimb mediteranskega podnebja in primorska živilska podjetja, ki ohranjajo tradicionalne recepture.

»Tako kot nas je narava tu na Primorskem obdarila z lepotami hribov, smaragdno Sočo, vipavsko burjo, žarečimi barvami v jeseni obarvanega ruja na Krasu pa vse do sinjega morja, se prav ta narava odraža v svojstvenih okusih naših izdelkov. Naj gre tu za mleko krav, ki se pasejo na visokogorskih pašnikih, vinske trte, osončene s toplim primorskim soncem, pršut, zorjen na kraški burji, sadje in zelenjavo ter raznovrstne rieb, ki jih je polno Jadransko morje. Vsaj delček tega smo želeli predstaviti na prireditvi Po primorsko in vsem nam dokazati, da še kako velja rek Združeni smo močnejši in še boljši ,« je ob dogodku povedala direktorica Mlekarne Planika Kobarid Anka Lipušček Miklavič.

V Ljubljani so se danes ob podpori Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij predstavili KGZ Idrija, Kras, KZ Agraria Koper, KZ Tolmin, Mlekarna Planika, Mlinotest, Delamaris, Pivka perutninarstvo, Vinakoper, Vinakras in Vinska klet Goriška brda.

»Vesel sem, da smo se primorska živilska podjetja uspela povezati in se skupaj predstaviti v Ljubljani. Tukaj danes lahko vidite skupaj pomembne blagovne znamke hrane in vin. Vsem je skupno, da prihajajo s Primorske. V njih se čuti mediteranska klima in blagodejni vpliv na naše počutje. V Ljubljani se svojim potrošnikom predstavljamo prvič letos. Želimo pa, da prireditev Po primorsko postane tradicionalna . Hvala vsem, ki ste nas obiskali,« je predstavitev pospremil z besedami predsednik uprave Vinakoper Nevio Pucer.

Primorska je gostoljubno vse jedi ta dan ponudila brezplačno. Pripravili so degustacije mlečnih izdelkov, rib, piščančjih jedi in rdečih mesnin, kruha, mlevskih izdelkov, sveže zelenjave ter seveda sonca polnih belih in rdečih vin. Razvajanje brbončic so začinili s pristnim primorskim humorjem, glasbo, plesnimi ritmi in veliko dobre volje. Nastopili so primorski glasbeniki in plesalci, med njimi tudi Rudi Bučar in Istrabend. Prireditev je potekala od 12. do 18. ure in pritegnila mnoge ljubitelje kulinarike. Z zanimanjem so slovenske jedi in vina poskusili tudi številni turisti, ki so se sprehodili preko Tromostovja proti Mestni hiši.

Prireditev je ob tej priložnosti obiskal tudi župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković, ki je udeležencem zaželel dobrodošlico v najlepšem mestu na svetu. Izrazil je zadovoljstvo nad izjemno ponudbo in dejal, da se dobrega sodelovanja, ki je ključ do uspeha, vedno veseli. Povedal je, da je vesel, da se v Ljubljani predstavlja Primorska, ki ima izjemno ponudbo hrane in vina. Prepričan je, da se bodo tako ponudniki kot obiskovalci prireditve počutili prijetno v Ljubljani, Zeleni prestolnici Evrope 2016.

»Veseli nas, da se je ta ideja tesnejšega sodelovanja primorskih živilskih podjetij, ki se je rodila pri direktorici Mlekarne Planika Anki Lipušček, razvila do tega današnjega dogodka – skupna predstavitev v prestolnici države z namenom, da širši javnosti pokažemo, da tudi v primorski regiji obstajajo družbe in zadruge, ki jim je osnovno vodilo proizvodnja in ponudba zdrave kakovostne hrane. V idrijski zadrugi smo počaščeni, da lahko soustvarjamo ta dogodek in s svojimi izdelki opozorimo nase,« je dejal Franci Čuk, direktor KGZ Idrija.

»Ko kdo reče 'po primorsko', ima običajno v mislih dobro hrano, odlično vino, prijetno družbo in sproščeno in milo naravo, v kateri je užitek preživeti dan, dva, teden ali mesec, dopust ali samo vikend. Pravzaprav je to opis, ki ustreza in s katerim se ponašamo. Del teh užitkov z akcijo 'Po primorsko' prinašamo živilskopredelovalna podjetja s Primorskega v Ljubljano in tudi tako opozarjamo nase in na vse, kar lahko ponudimo slovenskemu potrošniku. V veselje vseh – turistov, ki so slučajno v Ljubljani, Ljubljančank in Ljubljančanov in vseh nas, ki te izdelke izdelujemo in ponujamo. V zahtevnih konkurenčnih pogojih obstajamo tudi zato, ker zelo dobro vemo, da morajo biti naši izdelki odlične kakovosti, pravega okusa in tudi cena mora biti prava. In vse to predstavljajo izdelki 'po primorsko'. Dober tek in na zdravje !« je prireditev pospremil David Nabergoj, predsednik uprave Mlinotesta.

»Vesel sem, da smo se predstavniki primorske živilskopridelovalne industrije zbrali – tu v Ljubljani, kjer predstavljamo raznovrstnost naše dežele skozi paleto produktov , ki jih z veliko predanostjo in skrbnostjo pridelujemo za naše zveste kupce. Želim si, da bi ta dogodek postal tradicionalen in v prihodnosti pripeljal do oblikovanja blagovne znamke tipičnih primorskih dobrin ,« je povedal Marjan Colja, direktor Vinakras Sežana, in dodal: » V tej povezavi vidim tudi možnost skupnega vključevanja v razne projekte promocije primorske hrane, ki bi bili sofinancirani tudi s strani Evropske Unije

Mag. Janez Rebec , predsednik uprave družbe Pivka perutninarstvo in direktor Delamarisa, je povedal: »Pomembno je, da ima država zdrava in močna živilskopredelovalna podjetja. Izdelki slovenskega porekla so kakovostni in tudi cenovno dostopni. V poplavi akcij je cena včasih edino merilo, zato je na policah trgovin vse več uvoženega blaga. Danes bi vam radi predstavili, da primorska živilska podjetja v skrbi za slovenskega potrošnika delamo dobro, kakovostno in zdravo. Naše izdelke ste danes lahko poskusili in se o tem prepričali

»Primorska podjetja se znamo kljub razburkanim časom »po primorsko« povezati. Delamo s strastjo in pri tem uživamo ,« je ob tej priložnosti povedal direktor Vinske kleti Goriška brda Silvan Peršolja.

Dodatne informacije: Petra Skok, vodja službe za odnose z javnostmi Pivka perutninarstvo, e: petra.skok@pivkap.si , t: 051 604 784

in Nina Borstner, agencija Di@log, e: dialog@dialog-si.net, t: 031 601 614.



Stopi v stik z nami ali pa nam sledi na socialnih omrežjih!